Misja Fundacji POZYTYWNE EMOCJE
Fundacja POZYTYWNE EMOCJE to najliczniejsza na rynku reprezentacja profesjonalistów z branży pirotechnicznej,która pracuje nad obalaniem mitów jakie funkcjonują nt. sztucznych ogni w dyskursie publicznym.
Nadrzędnym celem organizacji założonej przez 30 fundatorów jest dostarczenie rzetelnej i wiarygodnej ekspertyzy
oraz promocja pozytywnych zachowań użytkowników sztucznych ogni.
Misją naszej koalicji jest prowadzenie działalności edukacyjnej w zakresie zasad bezpieczeństwa, kultury oraz zgodności z prawem użytkowania wyrobów pirotechnicznych oraz kształtowanie i promocja zasad społecznie odpowiedzialnego rozwoju w branży pirotechnicznej.
Naszym celem nadrzędnym jest przede wszystkim, aby mówić o faktach. Z tego też powodu będziemy inicjować i wspierać prace naukowo-badawcze nad fajerwerkami pod kątem ochrony środowiska i ekologii.
Ireneusz Patynowski, Prezes Fundacji POZYTYWNE EMOCJE
Do nadrzędnych celów statutowych Fundacji należą:
- prowadzenie działalności edukacyjnej w zakresie zasad bezpieczeństwa, kultury oraz zgodności z prawem użytkowania wyrobów pirotechnicznych
- kształtowanie i promocja zasad społecznie odpowiedzialnego rozwoju w branży pirotechnicznej
- inicjowanie i wspieranie prac naukowo-badawczych nad fajerwerkami pod kątem ochrony środowiska i ekologii.
W celu jak najpełniejszego wykorzystania potencjału działalności Fundacji POZYTYWNE EMOCJE w obszarze jej zainteresowań znajdują się:
- organizacja szkoleń, konferencji, prelekcji, imprez oraz innych akcji informacyjnych i promocyjnych,
- przygotowanie i dystrybucja różnorodnych materiałów informacyjnych, szkoleniowych oraz promocyjnych,
- podejmowanie i wspieranie (w tym finansowe) badań nad fajerwerkami pod kątem ochrony środowiska i ekologi we współpracy z ośrodkami badawczo-rozwojowymi i innymi podmiotami,
- inicjowanie i utrzymywanie komunikacji i dialogu (public relations) z organizacjami społecznymi (obrony środowiska, zwierząt, ludzi w podeszłym wieku), odpowiednimi władzami i służbami oraz podmiotami z branży pirotechnicznej,
- organizacja i prowadzenie wszelkich działań służących kształtowaniu zasad odpowiedzialnego rozwoju branży pirotechnicznej (kodeksy dobrych praktyk, działania marketingowe, promocyjne, public relations etc.),
- nieodpłatna pomoc prawna dla użytkowników fajerwerków będących osobami fizycznymi oraz organizatorów pokazów pirotechnicznych,
- podejmowanie działalności charytatywnej w różnych formach, w tym na rzecz na rzecz osób poszkodowanych w wyniku użycia fajerwerków.
„FUNDACJI POZYTYWNE EMOCJE”
WYCIĄG ZE STATUTU
„FUNDACJI POZYTYWNE EMOCJE”
Cele i zasady działania Fundacji
§ 5
Celem Fundacji jest prowadzenie działalności edukacyjnej w zakresie zasad bezpieczeństwa, kultury oraz zgodności z prawem użytkowania wyrobów pirotechnicznych wykorzystywanych do celów widowiskowych i sygnalizacyjnych (sztucznych ogni/fajerwerków), kształtowanie i promocja zasad społecznie odpowiedzialnego rozwoju branży pirotechnicznej, inicjowanie i wspieranie prac naukowo-badawczych nad fajerwerkami pod kątem ochrony środowiska i ekologii oraz działalność charytatywna.
§ 6
Fundacja realizuje swoje cele poprzez podejmowanie następujących działań:
- Organizacja szkoleń, konferencji, prelekcji, imprez oraz innych akcji informacyjnych i promocyjnych
- Przygotowanie i dystrybucja różnorodnych materiałów informacyjnych, szkoleniowych i promocyjnych
- Podejmowanie i wspieranie (w tym finansowe) badań nad fajerwerkami pod kątem ochrony środowiska i ekologi we współpracy z ośrodkami badawczo-rozwojowymi i innymi podmiotami
- Inicjowanie i utrzymywanie komunikacji i dialogu (public relations) z organizacjami społecznymi (obrony środowiska, zwierząt, ludzi w podeszłym wieku), odpowiednimi władzami i służbami oraz podmiotami z branży pirotechnicznej
- Organizacja i prowadzenie wszelkich działań służących kształtowaniu zasad odpowiedzialnego rozwoju branży pirotechnicznej (kodeksy dobrych praktyk, działania marketingowe, promocyjne, public relations itp.)
- Nieodpłatna pomoc prawna dla użytkowników fajerwerków będących osobami fizycznymi oraz organizatorów pokazów pirotechnicznych
- Podejmowanie działalności charytatywnej w różnych formach, w tym na rzecz na rzecz osób poszkodowanych w wyniku użycia fajerwerków.
§ 9
Władzami Fundacji są:
- Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem,
- Rada Fundacji, zwana dalej Radą.
Fundatorzy mogą być członkami władz Fundacji.
Rada Fundacji
§ 10
- Rada jest organem kontrolnym i opiniującym Fundacji.
- Rada składa się z 3 do 26 członków. Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego Rady, który kieruje jej pracami.
- Członkowie Rady wybierani są na czas nieokreślony.
- Członków pierwszego składu Rady powołują Fundatorzy. Następnych członków Rady na miejsce osób, które przestały pełnić tę funkcję lub dla rozszerzenia składu Rady, powołuje swą decyzją Rada.
- Członkowie Rady odwoływani są przez Radę.
- Członkostwo w Radzie wygasa na skutek:
- dobrowolnego ustąpienia, zgłoszonego pisemnie do Rady,
- utraty praw obywatelskich na skutek skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej,
- odwołania,
- śmierci członka.
§ 11
Do zadań Rady Fundacji należy:
- wytyczanie głównych kierunków działalności Fundacji,
- nadzór i kontrola nad działalnością Fundacji, w szczególności kontrola stanu majątkowego Fundacji,
- zatwierdzanie rocznych sprawozdań Zarządu z działalności oraz udzielanie Zarządowi absolutorium,
- powoływanie i odwoływanie członków Zarządu, w tym Prezesa Zarządu,
- podejmowanie decyzji o zmianie statutu Fundacji,
- podejmowanie decyzji o połączeniu z inną fundacją lub o likwidacji Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszystkich innych sprawach niezastrzeżonych do kompetencji innych organów.
§ 12
- Rada zbiera się co najmniej raz w roku.
- Radę zwołuje Przewodniczący Rady z własnej inicjatywy albo na wniosek Zarządu, zgłoszony na piśmie. Zwołanie następuje poprzez wysłanie wszystkim członkom Rady zaproszenia z proponowanym porządkiem obrad lub projektu uchwały podejmowanej w trybie pisemnym na adres poczty elektronicznej (e-mail) wskazany przez Członka Rady.
- Rada podejmuje decyzje w formie uchwał zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy swoich członków, jeśli dalsze postanowienia nie stanowią inaczej. W przypadku głosowania pisemnego uchwała jest podjęta jeżeli jeżeli większość członków Rady opowie się za treścią uchwały pisemnej. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
- Uchwały Rady mogą zapadać również przy wykorzystaniu środków takich jak telefon, video i inne środki bezpośredniego porozumiewania się na odległość, umożliwiające osobom uczestniczącym w posiedzeniu komunikowanie się ze sobą w sposób bezpośredni i jednoczesny. W takim przypadku członek głosujący przy użyciu takich środków zostaje uznany za biorącego udział w głosowaniu.
- Uchwały Rady mogą zapadać również w trybie pisemnym, w formie przesłanej przesyłką pocztową lub elektronicznie (pocztą e-mail) kopii uchwały z podpisem Członka Rady.
- Posiedzenie Rady może być zwołane w trybie nadzwyczajnym dla rozpatrzenia sprawy o szczególnym charakterze, z inicjatywy Zarządu bądź na pisemny wniosek Przewodniczącego Rady lub przynajmniej dwóch jej członków.
- Nadzwyczajne posiedzenie Rady winno być zwołane nie później niż w ciągu 14 dni od daty zgłoszenia wniosku.
- Każdy z członków zwyczajnych Rady dysponuje jednym głosem.
- Posiedzenia Rady prowadzi Przewodniczący lub członek Rady przez niego wskazany.
Zarząd Fundacji
§ 13
- Zarząd składa się z 3 do 9 osób, w tym Prezesa, powoływanych na czas nieokreślony.
- Pierwszy skład Zarządu powołują Fundatorzy. Kolejny skład jest wybierany przez Radę.
- Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
- złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Rady Fundacji,
- utraty praw obywatelskich na skutek skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione z winy umyślnej,
- c. śmierci członka Zarządu,
- odwołania.
- Zarząd w całości lub każdy z jego członków może być odwołany przez Radę.
§ 14
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do kompetencji Zarządu należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
- realizacja celów statutowych,
- sporządzanie planów pracy i budżetu,
- sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
- reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
- zatrudnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
- składanie wniosku do Rady o zmianę statutu,
- ustalanie regulaminów wewnętrznych Fundacji
- wnioskowanie do Rady o połączenie lub likwidację Fundacji.
- Zarząd co roku zobowiązany jest przedkładać Radzie roczne sprawozdanie z działalności Fundacji.
§ 15
- Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
- Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes. Zwołanie następuje poprzez wysłanie wszystkim członkom Zarządu zaproszenia z proponowanym porządkiem obrad lub projektu uchwały podejmowanej w trybie pisemnym na adres e-mail wskazany przez Członka Zarządu.
- Uchwały Zarządu mogą zapadać również przy wykorzystaniu środków takich jak telefon, video i inne środki bezpośredniego porozumiewania się na odległość, umożliwiające osobom uczestniczącym w posiedzeniu komunikowanie się ze sobą w sposób bezpośredni i jednoczesny. W takim przypadku członek głosujący przy użyciu takich środków zostaje uznany za biorącego udział w głosowaniu.
- Uchwały Zarządu mogą zapadać również w trybie pisemnym, w formie przesłanej przesyłką pocztową lub elektronicznie (pocztą e-mail) kopii uchwały z podpisem Członka Zarządu.
- Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy swoich członków, jeśli dalsze postanowienia nie stanowią inaczej. W przypadku głosowania pisemnego uchwała jest podjęta, jeżeli większość członków Zarządu opowie się za treścią uchwały pisemnej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa.
- Posiedzenie Zarządu może być zwołane w trybie nadzwyczajnym dla rozpatrzenia sprawy o szczególnym charakterze, z inicjatywy Prezesa lub przynajmniej dwóch członków Zarządu.